Welcome

Delete this widget from your Dashboard and add your own words. This is just an example!

Nukilan Seorang Sahabat

Wednesday, February 2, 2011


fikiranku semakin keliru...
sama ada mahu mnceritakan isi hati ini ataupun biarkn dahulu ...
apa yg mampu ku buat...
hanya sekadar 'hangat2 tahi ayam' dan terus merenungkn p'kara yg sama..?
bila tndakan perlu dilakukan...
tetapi 'ia' bknnya serius pd wktu ini,saat ini atau pada masa ini...
adakah 'ia' akn mengganggu msa depanku ..?
byk nasihat yg kudengari,b'kongsi,t'bca,dicari & sbgnya...
salah satu artikel yg dibaca itu apakah mungkin utk org yg telah sesuai bg dirinya (umur) ataupun utk seluruh lapis umur ..?
inginku b'kongsi b'sama buatmu,rakanku ...

Jangan Ambil Mudah
" Dalam setiap perbuatan perlu ada batasan dan pemikiran yang matang. tidak boleh terlalu ambil mudah dalam sesuatu tindakan yang cuba dilakukan. perlu fikir keputusan yang kita buat hari ini kerana kesannya mungkin akan terlihat dalam jangkau waktu yang panjang. tambahan lagi dalam soal masa depan perlu fikiran secara matang. jangan sekali-kali mengikut kata dan rasa kerana kelak ia membinasakan diri sendiri. sekali tersilap langkah susah untuk dipatah semula kepada keadaan yang asal. sedikitpun akan tercalit kesannyadan ia akan kita bawa kemana-mana sahaja kita pergi. sekali tersilap langkah,sampai bila-bila orang akan ingat. itulah peritnya melakukan kesilapan dalam percaturan kehidupan ini. " (dipetik dari akhbar iluvislam katanya)

apakah tindakan yg perlu diambil ?
keliru...keliru... dan terus keliru ...
rasanya aku sudah buntu terhadap itu ...
tlglah daku dlm menempa apa yg t'lintas dlm fikiranku ini ...
harap kau dapat buka mindaku yg sgt janggal...

inilah antara kata yg diungkapkan padaku setelah tamat waktu persekolahan. syarafuddin terus bgn dan membawa dirinya pergi ke suatu sudut lain dimana terletak satu alat muzik yang dikenali biola. irama yg didendangkannya kutangkap dari perspektif pemikiran ku yg sy takrifkn bhw perkara yg telah diceritakn sebentar tadi benar2 sudah dipendamkannya.

itu dia perjalanan cerita dua org sahabat yg baru sahaja menghabiskan alam persekolahan mereka dengan masa yang telah pun berlalu begitu pantas...

apapun yang terjadi,sahabat jualah salah satu tempat utk b'kongsi cerita yg dipendamkan selama yg ada... hargailah mereka...

0 comments:

Post a Comment